Provozní informace

PDF ke stažení

Seznamy přijatých dětí - školní rok 2025/2026

Seznam bude zveřejněn po oficiálním zápisu (předpoklad červen 2025)

Datový zdroj 1
mrak-2
Datový zdroj 1
Datový zdroj 1

 Přerušení provozu dětských skupin

Prázdninové přerušení provozu

Kotorská:
V červenci a srpnu 2025 nebude zcela mimořádně přerušen provoz žádné dětské skupiny Kotorská. Až do konce školního roku, tedy do pátku 29. 8. 2025, bude v Kotorské probíhat běžný provoz ve všech dětských skupinách. V tomto období budete vedle stávajícího personálu vídat ve skupinách i pečující osoby z dětských skupin Rabasova. 
Od 1.9.2025 bude z důvodu rekonstrukce, která je nezbytná k zachování provozu našich služeb, a to s ohledem na požadavky vyhlášky č. 232/2023 Sb., přerušen provoz na dobu k tomu potřebnou. Termín zahájení provozu po rekonstrukci bude upřesněn.

Rabasova:
V tomto školním roce 2024/25 bude mimořádně přerušen provoz všech dětských skupin Rabasova v období letních prázdnin, tedy od 1. července do 29. srpna 2025. V uvedeném období bude v objektu probíhat rekonstrukce, která je nezbytná k zachování provozu našich služeb, a to s ohledem na požadavky vyhlášky č. 232/2023 Sb.
V této době nejsme bohužel schopni zajistit žádný jiný provoz, který by nahradil služby v dětských skupinách Rabasova.
Zahájení běžného provozu všech dětských skupin Rabasova předpokládáme od 1. 9. 2025.

Dny Otevřených dětských skupin

Rabasova:

  • 24.4.2025 15:00-17:00
    Informační okénko začíná v 15h a 16h (cca. na 20 minut) a zbytek doby volné dotazy a prohlídka dětských skupin.
    Otevřeny 2 ukázkové dětské skupiny pro rodiče, informace k zápisu a běžnému provozu.

Kotorská:

  • V roce 2025 se nebude konat den otevřených dveří z níže uvedeného důvodu.
  • Od 1.9.2025 bude z důvodu rekonstrukce, která je nezbytná k zachování provozu našich služeb, a to s ohledem na požadavky vyhlášky č. 232/2023 Sb., přerušen provoz na dobu k tomu potřebnou. Termín zahájení provozu po rekonstrukci bude upřesněn.

Pokud jste nás nestihli navštívit v rámci dnů otevřených dveří, nevadí. Prohlédněte si 3D prohlídku obou budov dětských skupin nebo videoprohlídku jednotlivých dětských skupin.

Datový zdroj 1

Oficiální termín zápisu na školní rok 2025/2026: bude upřesněn (předpoklad květen/červen 2025)

Info k zápisu ZDE

Vyplněnou přihlášku na školní rok 2024/2025 lze podat vedoucí dětských skupin i mimo oficiální termín zápisu, tedy i po 15. 4. 2024. Taková přihláška je zařazena do seznamu čekatelů a v případě volné kapacity kontaktujeme rodiče o možném termínu nástupu do dětské skupiny.

Upozorňujeme, že přihláška na školní rok 2024/2025 podaná mezi 15. 4. 2024 a termínem oficiálního zápisu na školní rok 2025/2026 není převedena na školní rok 2025/2026. Rodiče musí podat v řádném termínu zápisu na nový školní rok novou přihlášku (pod řádně přiděleným kódem/číslem). 

Formulář Přihláška na školní rok 2025/2026 bude zveřejněna na začátku května 2025. Přihláška ke stažení ZDE

Zdravotnické zařízení městské části Praha 4

SLUŽBA DOMÁCÍ HLÍDÁNÍ, Kotorská 1590/40, Praha 4

PŘIJME 

DĚTSKOU CHŮVU pro službu Domácí hlídání

Požadujeme:  

  • Trestní bezúhonnost 
  • Znalost českého jazyka
  • Výhodou je zdravotnické, pedagogické vzdělání či praxe v sociálních službách, osobní či pracovní zkušenost s hlídáním dětí

Nabízíme: 

  • Práci na DPP
  • Zázemí organizace, účast koordinátorky služby při seznámení s rodinou
  • Školení, semináře a další vzdělávání 
  • Příjemný kolektiv

Možnost nástupu Ihned. 

V případě zájmu nás kontaktujte  
na e-mail: sona.pokorna@zzpraha4.cz

Soňa Pokorná, koordinátorka služby Domácí hlídání 
Tel: +420 778 408 860

Povinně zveřejňované informace podle zákona č.106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím.

1. Název:

Zdravotnické zařízení MČ Praha 4, příspěvková organizace (dále jen ZZ MČ P4)

2. Důvod a způsob založení:

Příspěvková organizace Zdravotnické zařízení MČ Praha 4 byla zřízena usnesením Obvodního zastupitelstva Prahy 4 č. M/Z/2 ze dne 2.12.1991 a č.7/Z/13 ze dne 19.12.1991, ke dni 1. ledna 1992 jako právní subjekt, který vykonává svou činnost na základě zřizovací listiny a jejich dodatků a v souladu s platnými právními předpisy v objektech:

1) DS Kotorská, Kotorská 1590/40, Praha 4,

2) DS Rabasova, Rabasova 1068/12, Praha 4,

3) Centrum pomoci závislým, Rodvinovská 574/3, Praha 4.

Organizace vykonává svou činnost na základě zákona č. 250/2000 Sb. o rozpočtových pravidlech územních rozpočtů (dále zákona č. 250/2000 Sb.) a v souladu se zákonem č. 131/2000 Sb. o hl. m. Praze a ostatními právními předpisy. Na tyto služby se vztahuje pověření k poskytování služby obecného hospodářského zájmu. Zřizovací listina je k nahlédnutí na ředitelství v ZZ MČ Praha 4.

Hlavním účelem, k němuž byla příspěvková organizace zřízena, je poskytování a zajištění zdravotnických služeb a zajišťováním sociální péče a pomoci manželství a rodinám při péči o děti.

Předmětem činnosti organizace je:

a) Organizování a poskytování zdravotnických služeb:

    - protialkoholní poradna s psychologickou a psychiatrickou péčí

b) Ošetřovatelská a výchovná činnost pro děti zpravidla do 3 let věku, která spočívá zejména

    - v poskytování komplexní ošetřovatelské péče dětem zpravidla ve věku od 1 do 3 let a ve výchovné činnosti včetně rozumové výchovy, mravní a estetické výchovy a to:

    - v provozech denních dětských jeslí, nyní dětských skupin

    - krátkodobé hlídání dětí dle požadavků rodičů

    - další služby pro rodiny s dětmi v předškolním věku schválené zřizovatelem

c) Poskytování vzdělávacích služeb v oborech souvisejících s činností organizace

3. Organizační struktura ZZ MČ Praha 4 dle jednotlivých středisek:

    • Vedení ZZ MČ Praha 4 – středisko 101
    • Dětská skupina Berušky – středisko 102 01
    • Dětská skupina Sluníčka – středisko 102 02
    • Dětská skupina Krtečci – středisko 102 03
    • Dětská skupina Myšky – středisko 103 04
    • Dětská skupina Žabičky – středisko 103 05
    • Dětská skupina Koťátka – středisko 103 06
    • Dětská skupina Štěňátka – středisko 103 07
    • Domácí hlídání – středisko 104
    • Centrum pomoci závislým – středisko 105

4. Kontaktní spojení:

    • Zdravotnické zařízení MČ Praha 4, příspěvková organizace, Kotorská 1590/40, 140 00 Praha 4 - Nusle
    • telefon: +420 296 320 401, +420 296 320 402
    • webové stránky: www.zzpraha4.cz
    • elektronická adresa podatelny: reditelstvi@zzpraha4.cz
    • ID datové schránky: wk4u8gr

5. Příjem žádostí o informaci:

Informací se pro účely tohoto zákona rozumí jakýkoliv obsah nebo jeho část v jakékoliv podobě, zaznamenaný na jakémkoliv nosiči, zejména obsah písemného záznamu na listině, záznamu uloženého v elektronické podobě nebo záznamu zvukového, obrazového nebo audiovizuálního.

V pracovních dnech v době od 7:00 hod. do 15:30 hod., s výjimkou polední přestávky.

6. Platby lze poukázat na bankovní číslo účtu:

1977195379/0800, Česká spořitelna, a. s.,

7. IČ:

448 46 291

8. DIČ:

Neplátci DPH.

9. Žádosti o informace:

Žadatelé (fyzické či právnické osoby) mohou požádat o informaci podle zákona číslo 106/1999 Sb. Žádost o informaci se podává povinnému subjektu, v jehož působnosti je daná informace. V případě, že se žádost dotýká práv třetích osob, budou žádost a základní údaje o žadateli poskytnuty této osobě k možnosti uplatnění jejích práv.

Žádost o informaci se podává ústně písemně či prostřednictvím sítě nebo služby elektronických komunikací příslušnému povinnému subjektu.

Možné způsoby zaslání žádosti:

- na adresu Zdravotnické zařízení MČ Praha 4, Kotorská 1590/40, 140 00 Praha 4

- emailem:  reditelstvi@zzpraha4.cz

- do DS: wk4u8gr

K podání žádosti není potřeba doložit žádné doklady.

Ze žádosti musí být zřejmé:

    • komu je určena
    • že se žadatel domáhá poskytnutí informace podle zákona č. 106/1999 Sb.
    • kdo žádost podává; žadatel uvede jméno, příjmení, datum narození, (název, identifikační číslo), adresu místa trvalého pobytu (adresu sídla) nebo není-li trvale přihlášen k trvalému pobytu, adresu bydliště a adresu pro doručování, liší-li se od adresy místa trvalého pobytu nebo bydliště; adresou pro doručování se rozumí též elektronická adresa

V případě, že se týká práv třetích osob, budou této osobě poskytnuty základní identifikační údaje žadatele.

         Žádost o poskytnutí informace zde
         Žádost o poskytnutí informace - odvolání zde

10. Příjem žádostí:

osobně v sídle příspěvkové organizace Kotorská 1590/40, Praha 4, písemně na jeho adresu, e-mailem nebo přes datovou schránku.

Lhůty pro vyřízení

Lhůta pro vyřízení žádosti o informaci je 15 dnů ode dne přijetí žádosti nebo od doplnění žádosti. Lhůta 15 dnů může být prodloužena nejvýše o 10 dní pouze z následujících důvodů:

    • vyhledání a sběr požadovaných informací v jiných úřadovnách, které jsou oddělené od úřadovny vyřizující žádost,
    • vyhledání a sběr objemného množství oddělených a odlišných informací požadovaných v jedné žádosti,
    • konzultace s jiným povinným subjektem, který má závažný zájem na předmětu žádosti.

O prodloužení lhůty a důvodech prodloužení musí být žadatel informován, a to ještě před uplynutím lhůty k jejímu vyřízení. Žádost o poskytnutí informace, která již byla zveřejněna například na internetu, v informačních brožurách a podobně se zpravidla vyřizuje poskytnutím údajů o zveřejnění, nejpozději do 7 dnů od žádosti o poskytnutí informace. Sdělení žadatele, že trvá na přímém poskytnutí informace, se považuje za nové podání žádosti.

Brání-li vyřízení žádosti nedostatek údajů o žadateli, povinný subjekt vyzve žadatele do 7 kalendářních dnů od jejího podání, aby žádost doplnil. Nevyhoví-li žadatel této výzvě do 30 dnů ode dne, kdy mu byla doručena, bude žádost odložena.

Pokud je žádost nesrozumitelná, není zřejmé, jaká informace je požadována, nebo je formulována příliš obecně, je žadatel ve lhůtě do 7 dnů od podání žádosti vyzván, aby žádost upřesnil. Neupřesní-li žadatel žádost do 30 dnů ode dne doručení výzvy, rozhodne povinný subjekt o jejím odmítnutí.

V případě, že požadované informace se nevztahují k působnosti Zdravotnické zařízení MČ Praha 4, žádost odloží a tuto odůvodněnou skutečnost sdělí do 7 dnů ode dne doručení žádosti žadateli.

Pokud Zdravotnické zařízení MČ Praha 4 odmítne zcela nebo zčásti poskytnout žadateli jím požadované informace, vydá o tom rozhodnutí ve lhůtě pro vyřízení žádosti.

11. Opravné prostředky:

Proti rozhodnutí o odmítnutí žádosti lze podat odvolání (rozklad) do 15 dnů ode dne doručení rozhodnutí, a to k subjektu, který rozhodnutí vydal. Odvolání (rozklad) je spolu se spisovým materiálem předloženo nadřízenému orgánu ve lhůtě 15 dnů ode dne doručení odvolání.

Nadřízený orgán rozhodne o odvolání do 15 dnů ode dne předložení odvolání. Lhůta pro rozhodnutí o rozkladu je 15 pracovních dnů ode dne doručení rozkladu. Lhůtu nelze prodloužit.
Při soudním přezkumu rozhodnutí o odvolání na základě správní žaloby (tuto lze podat do 2 měsíců od doručení rozhodnutí) podle zvláštního právního předpisu soud přezkoumá, zda jsou dány důvody pro odmítnutí žádosti. Nejsou-li žádné důvody pro odmítnutí žádosti, soud zruší rozhodnutí o odvolání a rozhodnutí povinného subjektu o odmítnutí žádosti a povinnému subjektu nařídí požadované informace poskytnout.

Pokud povinný subjekt poskytne informaci jen částečně, ale o zbývající části nevydá rozhodnutí o odmítnutí žádosti (tudíž není možné podat odvolání), je možné podat do 30 dnů od uplynutí lhůty stížnost na postup při vyřizování žádosti o informace podle § 16a zákona č. 106/1999 Sb. Tuto stížnost lze podat písemně nebo ústně, a to přímo u povinného subjektu, který byl o informace ve smyslu zákona č. 106/1999 Sb. žádán. O stížnosti rozhoduje nadřízený orgán (postup povinného subjektu potvrdí, nebo mu přikáže věc vyřídit nebo věc převezme a sám informaci poskytne nebo vydá rozhodnutí o odmítnutí žádosti). Proti tomuto rozhodnutí se v zásadě nelze odvolat, je však možné jej napadnout, a to do 2 měsíců od doručení správní žalobou.

12. Předpisy

Zákon č. 247/2014 Sb., zákon o poskytování služby péče o dítě v dětské skupině a o změně souvisejících zákonů. Zákon č. 372/2011 Sb., zákon o zdravotních službách a podmínkách jejich poskytování (zákon o zdravotních službách), zákon o svobodném přístupu k informacím č. 106/1999 Sb., k nahlédnutí v ZZ MČ Praha 4.

13. Sazebník úhrad za poskytování informací podle zákona č. 106/1999 Sb. ve směrnici číslo 3/2020.

Podle zákona jsou povinné subjekty oprávněny žádat úhradu nákladů v souvislosti s vyhledáváním a poskytováním informací, jejichž výše nesmí přesáhnout náklady spojené s pořízením kopií, opatřením technických nosičů dat a s odesláním informací žadateli.

Sazebník úhrad zde

14. Výroční zprávy

podle zákona č. 106/1999 Sb. za rok: 2023 o podaných žádosti, odmítnutých žádostí a podání odvolání v odkaze dokumentu. 

15. Seznam oznámení o poskytnutých informacích

podle § 5, odst. 3 zákona č. 106/1999 Sb. za rok: 2019.

Vnitřní oznamovací systém

Oznámení na možné protiprávní jednání

Oznámení lze učinit i anonymně. Za anonymní je považováno takové oznámení, ve kterém oznamovatel neuvede své jméno, příjmení nebo jiné údaje, dle nichž by jej bylo možné identifikovat. Rovněž v případě anonymního oznámení je účelné sdělit telefon či email, jehož prostřednictvím se lze při zachování anonymity s oznamovatelem spojit. Nemožnost kontaktu s oznamovatelem může negativně ovlivnit prošetření oznámení.

Oznámení

Oznámení musí být určité a srozumitelné. Z oznámení musí být zřejmé, proti které osobě směřuje a jakého jednání se týká tak, aby bylo možné jej řádně prošetřit.

Ochrana před odvetnými opatřeními se nevztahuje na osobu, která učinila vědomě nepravdivé oznámení.

Odesláním formuláře souhlasíte se zpracováním osobních údajů.